“Stiu eu ca se negociaza!” … asta mi-a spus ultima pacienta din acest an. S-a prezentat in clinica pentru a-si schimba lucrarile dentare facute anul trecut cu altele mai frumoase. Una din prietenele ei imi este pacienta, care fiind foarte multumita de restaurarile primite, a ghidat-o spre mine. Auzind despre mine doar lucruri de lauda, isi dorea nespus de mult sa o primesc in tratament.
In sedinta de consultatie ne-am uitat impreuna pe radiografie si am inceput sa vorbim despre planul de tratament care includea indepartarea lucrarilor vechi, inestetice si incorect adaptate, refacerea tratamentelor de canal necorespunzatoare, restaurarea bonturilor si slefuirea lor. Apoi urma efectuarea unor lucrari noi. Evident am facut o estimare a timpului de lucru si a costului. Totul era foarte bine doar ca pretul ii pare pacientei cam scump. Mai scump decat la ultimii doi dentisti la care a fost ea. Astfel, a urmat intrebarea: “Oricum putem noi negocia, nu?” Raspunsul meu a fost “Nu.”
Raspunsul meu este argumentat prin faptul ca pretul nu ar fi recomandat sa fie criteriul de alegere a unui medic. Asa cum am exemplificat in acest caz, pretul mic nu poate oferi si calitatea dorita. Cu ce ne comparam? Plomba e tot plomba? Coroana e tot coroana? Cred este bine sa invatam ca ieftin inseamna in final foarte scump. Pacienta a platit din pacate pentru ceva ieftin de doua ori si este nevoita sa mai plateasca o data pentru ceva calitativ. In total de 3 ori, de doua ori ieftin si o data corect.
Ma bucur mult ca pacientii mei sunt persoane care inteleg aceasta diferenta, ca nu cumpara un kilogram de rosii si doua plombe si nu extrag doi dinti la pret de unul. Ma bucur mult ca pacientii mei ma aleg in functie de CRITERIUL CALITATII si nu al celui mai mic pret. Si ma bucur sincer ca numele meu nu este sinonim cu ieftin sau negociere, ci este asociat cu termenii calitate, responsabilitate si PROFESIONALISM.
Dr. Bogdan Fondrea – www.dentaldesign.ro